WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Visit country site

Cookies

Vi anvender cookies til at optimere hjemmesiden og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Klik på feltet 'Accepter', hvis du er okay med dette og accepterer alle cookies. Du er også velkommen til at læse mere om vores datahåndtering i vores fortrolighedserklæring.

Tilbage til top

KONE Corporation fremlægger et flot årsregnskab for 2016 samt strategien for de næste fire år

Pressemeddelelse Publicerede 02-02-2017

KONE A/S, pressemeddelelse, 2. februar 2017

I torsdags, d. 26. januar, fremlagde KONE Corporation årsregnskabet for 2016, der viser en flot nettoomsætning på næsten 8,8 milliarder EUR. Dette er en stigning på 1,6% i forhold til 2015 (3,6% målt i sammenlignelige valutakurser). Samtidig fremlagde koncernen deres nye strategi ”Winning with Customers” for 2017-2020. Med strategien differentierer KONE sig ved at sætte kundernes behov i centrum for alle beslutninger.

”Vi er stolte af årsresultatet og ser frem til at starte næste fase af vores strategi, hvor kunderne vil spille en endnu større rolle i udviklingen af vores produkter og services,” udtaler Thomas Hinnerskov, Executive Vice President med ansvar for Central- og Nordeuropa i KONE. Han uddyber, hvordan koncernen vil øge samarbejdet med kunderne:

”Vores strategi ”Winning with Customers” bygger på KONEs mission om at forbedre flowet i byerne. Vores vej til succes vil være at vinde sammen med vores kunder. I dag oplever vi over hele verden fundamentale teknologiske forandringer (teknologisk disruption), der er med til at skabe nye muligheder for alle virksomheder og industrier, der tør drive udviklingen i samarbejde med kunderne. Vi har god erfaring med at inddrage vores kunder og samarbejdspartnere i vores forretning. I fremtiden vil vi fortsætte med at finde nye og gennemgribende innovative løsninger i fællesskab, som vil være med til at redefinere spillereglerne for vores industri,” udtaler Thomas Hinnerskov.

Nye teknologiske opfindelser giver mulighed for at skabe værdi for vores kunder på nye og mere intelligente måder. Samtidig har den teknologiske udvikling forandret vores kunders forventninger til reaktionstid, gennemsigtighed og forudsigelighed. KONE vil blive hurtigere til at bringe løsninger på markedet ved at arbejde tættere sammen med kunder og partnere.

”Vi oplever, at vores kunder forventer en større gennemsigtighed i dag og kræver en hurtigere levering og individualisering af vores tilbud. Som svar på disse forventninger vil vores kunder fremover opleve, at vores løsninger bliver mere skræddersyet til den enkeltes situation, at vi inddrager kunderne i højere grad, anvender big data og sikrer en intelligent og hurtig håndtering af alle faser af vores forretning - fra nyinstallation til service og modernisering. Vi er overbeviste om, at den bedste vej til succes er ved at samarbejde med både kunder, brugere og forretningspartnere. Alle skal vinde ved relationen og få værdi for deres investeringer,” udtaler Thomas Hinnerskov.

Danske Thomas Hinnerskov skal stå i spidsen for at forbedre flowet i byerne og lede koncernens fortsatte transformation til en servicekultur i Central- og Nordeuropa

I september 2016 blev Thomas Hinnerskov ansat som Executive Vice President med ansvar for Central- og Nordeuropa i KONE Corporation. Med base i Danmark skal Thomas lede koncernens fortsatte transformation til et service mindset i Central- og Nordeuropa. En transformation som han har rig erfaring med fra sine tidligere topposter i facility management firmaet ISS. I bl.a. 4 år var Thomas CEO for Asia Pacific i ISS, hvor han også stod for en servicetransformation.

”Jeg kan anvende mine erfaringer med servicetransformation fra Asien til at implementere og videreudvikle et service mindset og en servicekultur i KONE Corporation i Central- og Nordeuropa. Selvom det asiatiske og europæiske marked på mange måder er forskellige, er det min erfaring, at mennesker verden over motiveres til at udføre en bedre service, når de kender til formålet med deres arbejde og til den effekt, de har på kundernes liv,” udtaler Thomas Hinnerskov, der vil lægge vægt på, at alle medarbejdere skal forstå koncernens mission og vision.

For den næste strategiske fase ”Winning with Customers” har KONE Corporation defineret fire ”Ways to Win”, som alle kredser om kunderne:

  1. Et oprigtigt servicemindset
  2. Samarbejde om innovation og nye kompetencer
  3. Kundefokuserede løsninger og services
  4. Hurtig og intelligent håndtering

Det bliver Thomas Hinnerskovs mission at få koncernens ansatte i Central- og Nordeuropa til at følge disse Ways to Win for at forbedre flowet i de europæiske storbyer.

KONE i Danmark
Thomas Ohm fortsætter som Direktør for KONE A/S og vil lede forandringsprocessen samt implementere koncernens strategi i Danmark.

Koncernens årsrapport kan downloades her.

For mere information kontakt venligst:
Le Sjørup Christiansen, Marketing- og kommunikationskoordinator, tlf.: 22703116, e-mail: le.christiansen@kone.com

Om KONE
KONE er en af verdens førende virksomheder inden for elevator- og rulletrappebranchen. KONEs mission er at forbedre flowet i byerne ved at udvikle og levere løsninger, der sætter personer i stand til at bevæge sig sikkert, behageligt og trygt i og mellem bygninger. KONE leverer branchens førende elevatorer, rulletrapper, automatiske døre og porte og integrerede løsninger for at styrke personstrømmen i og mellem bygninger. KONEs services dækker en bygnings levetid fra designfase til installation, vedligeholdelse, reparation og modernisering. I 2016 havde KONE en årlig nettoomsætning på EUR 8,8 mia. og over 52.000 ansatte ved udgangen af året. KONEs B-aktier er noteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd i Finland. www.kone.com

Del denne side