WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Visit country site

Cookies

Vi anvender cookies til at optimere hjemmesiden og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Klik på feltet 'Accepter', hvis du er okay med dette og accepterer alle cookies. Du er også velkommen til at læse mere om vores datahåndtering i vores fortrolighedserklæring.

Tilbage til top

NYE SPILLEREGLER

Digitaliseringen kan forandre branchen, forbedre kvaliteten og sikre, at innovationer markedsføres hurtigere. Antti Koskelin, CIO hos KONE, forklarer, hvordan KONE indretter sin virksomhed efter denne tendens.

Som brancheførende har KONE tilpasset sig digitaliseringen ved at arbejde hårdt på at kombinere teknologisk viden med smidige forretningsprocedurer. ”Hvis vi ønsker at have det bedste udvalg af elevatorer, rulletrapper og døre for at sikre den bedste People Flow-oplevelse – og den bedste service – kan vi ikke opnå det ved intet at gøre,” siger Antti Koskelin, CIO hos KONE.

Koskelin bruger et eksempel fra bilindustrien til at forklare nærmere. ”Langt de fleste innovationer i bilindustrien udspringer fra software og digitalisering. Man starter med et meget mekanisk produkt – dæk, karosseri, motor osv. – men nu ser vi selvkørende biler samt remote opdatering og fjerndiagnosticering, der i høj grad er softwarebaseret,” siger han.

”Opkoblede biler er virkeligheden i dag, og en traditionel udstyrs- og servicevirksomhed skal nu også tilbyde denne form for service. Der er mange ligheder med vores virksomhed hos KONE,” siger Koskelin.

NYE MÅDER

KONEs CIO mener, at det er vigtigt at forstå fem vigtige områder.

Det første er brugen af sensorer, der gør anlægget mere intelligent og tilgængeligt. KONEs nuværende adgangskontrolsystemer har indbyggede sensorer i elevatorer, døre og kan betjenes via smartphones.

Det andet er opkobling. Koskelin mener, at fjerndiagnostisering er muligt med dagens teknologi. ”Vi udfører eftersyn på tusindvis af elevatorer flere gange om året, og hvis vi havde fjernadgang til elevatoren eller kunne fremhæve mulige problemer, skulle vores teknikere ikke altid køre ud til elevatoren,” bemærker han.

Det tredje er datalagring, mens det fjerde ifølge Koskelin er dataanalyse. Datalagring er meget billigt (så ubegrænset kapacitet og cloud-teknologi bliver muligt), men stærke analytiske motorer og algoritmer gør det muligt at analysere data mere effektivt for f.eks. at forbedre personstrømmene i tætbefærdede byområder.

Det femte område er mobilisering, hvilket gør det er muligt at kombinere de fire andre områder. ”Hvis vi kan overdrage alt dette til vores serviceteknikere, vil det medføre bedre service for vores kunder,” tilføjer han.

STØRRE AMBITIONER

”Når det gælder digitalisering, er kundens oplevelse og brugerens engagement altafgørende, og leverandører i en digital tidsalder forventes at levere et meget højt serviceniveau,” siger Koskelin.

Ifølge ham er skriften på væggen tydelig. Fremtiden kan f.eks. betyde 3D-print af reservedele ”just in time” i KONEs servicebiler, før teknikeren ankommer til stedet.

Digitalisering har helt sikkert en underholdnings-, drifts- og forretningsværdi. Kombinationen er uvurderlig.

Del denne side