Nødtelefoner i et 2G/3G-netværk

Nødtelefoner i et 2G/3G-netværk

Hvad er en nødtelefon, og hvorfor er den vigtig?

En nødtelefon er et vigtigt alarmsystem, der forbinder elevatoren med KONEs kundeservice. Denne forbindelse sikrer, at brugerne altid kan få fat i KONE, hvis der opstår fejl med elevatoren, hvilket er med til at opretholde brugernes sikkerhed.

Hvordan fungerer en nødtelefon?

Nødtelefonen i elevatoren er forbundet til et mobilnetværk via et modem, hvilket giver direkte forbindelse til KONEs kundeservice. Men mange af disse nødtelefoner kører stadig på 2G/3G-netværk, som er ved at blive udfaset. Efter udfasningen vil nødtelefoner, der er afhængige af 2G/3G-netværk, ikke længere fungere.

Hvordan påvirker det mig?

For at sikre, at nødtelefoner på 2G/3G-netværk fortsat fungerer, er det nødvendigt at opgradere til et modem, der er kompatibelt med 4G-netværket.

Hvordan kan KONE hjælpe dig med at gøre denne overgang så gnidningsfri som muligt?

For at sikre, at nødtelefoner, der er tilsluttet 2G/3G-netværk, fortsat fungerer, er det nødvendigt at opgradere dem, så de er kompatible med 4G-netværket. Vores eksperter kan hjælpe dig med at vurdere tilstanden af din elevators nødtelefon og anbefale den bedste fremgangsmåde for dig og dit udstyr.

Hvordan kan KONE hjælpe?

Vi forstår vigtigheden af en gnidningsfri overgang, og vi er glade for at kunne præsentere muligheden for at opgradere yderligere funktioner sammen med den vigtige GSM-linje. Udnyt denne mulighed for at forbedre din elevators funktionalitet, samtidig med at du opretholder sikkerhed og effektivitet.

Landing_Page_Bundle:760x428%2816-9%29

Opgrader sikkerhed, performance og stil

Hvis du har en ældre elevator (15 år eller ældre), er 2G/3G-opdateringen en god anledning til at opgradere den. Foretag en sikkerhedsmæssig, funktionel eller visuel opgradering i samme anledning. Tal med en ekspert, og find en moderniseringsløsning, der passer til din bygning.

Landing_Page_Connectivity:760x428%2816-9%29

Optimer elevatorens ydeevne og sikkerhed med forebyggende vedligeholdelse

Opdateringen af din nødtelefon er en god anledning til at implementere de nyeste innovationer og AI-baseret forebyggende vedligeholdelse, som 24/7 Connect giver mulighed for. Ved at føje tilslutningsmuligheder til din elevator kan du udnytte fordelene ved forebyggende vedligeholdelse, spare omkostninger til reparationer og nedbrud og få adgang til en lang række bygnings- og brugerapps, som gør dit liv lettere.

Landing_Page_EasyUpdate:760x428%2816-9%29

Sørg for, at din nødkommunikation fungerer

Få en gnidningsfri overgang til 4G-forbindelsen, og gør din elevators nødtelefon fremtidssikret i god tid. Vores eksperter kan hjælpe dig med at finde den bedste løsning til dit specifikke udstyr.

Kontakt os for at drøfte dine specifikke behov

Kontakt os, hvis du har spørgsmål om vores tjenester eller vil vide mere om anbefalede løsninger.

Sample form






+45







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Autowalks|Escalators|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Bemærk venligst, at vi indsamler dine personlige data, når du udfylder denne kontaktformular. For yderligere information om databehandling, venligst se vores fortrolighedserklæring.


Dyk ned i detaljerne

  • Kontakt os, så guider vi dig gennem processen.

  • Netværkenes kapacitet er begrænset, og behovet for data er støt stigende. 2G/3G bruger delvist samme frekvens som 4G. Den plads, der skabes ved afviklingen af 2G, kan bruges af operatørerne til 4G-trafik.

  • De største operatører i Danmark har oplyst, at de vil slukke permanent for 2G/3G-netværkene i 2027. Denne tidslinje kan dog variere fra land til land, så det anbefales at være i kontakt med din lokale netværksoperatør for at holde dig ajour med de seneste opdateringer.

  • Vedligeholdelsen af 2G/3G-netværkene er blevet reduceret, hvilket potentielt kan påvirke kvaliteten og pålideligheden. Af hensyn til dette er vi nødt til at få elevatorerne over på 4G-netværket inden deadline. Denne proaktive tilgang er nødvendig på grund af det store antal modemmer, der skal udskiftes, og den tid, denne proces kræver. Ved være på forkant kan vi sikre en gnidningsfri overgang og undgå forstyrrelser eller elevatorer, der ikke er forbundet til et fungerende netværk.

  • Hvis en passager bliver låst inde i en elevator, er nødtelefoner, der er forbundet med 2G/3G-netværk, muligvis ikke længere funktionsdygtige, når netværkene udfases. Det betyder, at passageren ikke kan kontakte vores servicecenter for at få hjælp, og at din elevator måske ikke består det næste lovpligtige eftersyn. Det er bygningsejerens ansvar at sikre, at elevatoren overholder lovgivningen. Ifølge dansk lovgivning skal en elevator have en fungerende nødtelefon for at være i drift.

  • Da enheden blev installeret, vidste man ikke, at 2G/3G-netværket ville blive udfaset inden 2025. Det var først, da det stod klart, at vi udviklede et nyt produkt til at håndtere denne ændring.

  • På din anmodning vil vi give dig et tilbud på en GSM-linje udstyret med et SIM-kort, der nemt kan forbindes til vores servicecenter via 4G-netværket.

  • Nej, omkostningerne er ikke dækket af din kontrakt. Afviklingen af 2G/3G er ikke en beslutning, der udgår fra KONE, men er blevet besluttet af netværksudbyderne. Denne uforudsete (nødvendige) ændring af din(e) installation(er) er derfor ikke dækket af kontrakten.

Cookies

Vi anvender cookies til at optimere hjemmesiden og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Klik på feltet 'Accepter', hvis du er okay med dette og accepterer alle cookies. Du er også velkommen til at læse mere om vores datahåndtering i vores fortrolighedserklæring.