Hvad sker der, hvis jeg mister min telefon eller min nøglebrik?

Alle beboere får adgang til deres bygning via både en app og en digital nøglebrik. Derudover vil mange foreninger også bevare deres gamle fysiske nøgle. Hvis du mister din telefon, kan du komme ind i bygningen med din nøglebrik eller fysiske nøgle. Hvis du omvendt mister din nøglebrik, kan du komme ind via din telefon eller fysiske nøgle. Din tabte nøglebrik kan derudover deaktiveres, og du kan få udleveret en ny nøglebrik. Når en almindelig fysisk nøgle forsvinder, kan det i værste fald betyde, at alle låse i ejendommen skal udskiftes, hvilket kan være meget dyrt. Dette problem er du uden om med appen og nøglebrikken. Digitale nøgler kan deaktiveres eksternt, enten for en enkelt bruger eller for en brugergruppe.

Hvad sker der, hvis batteriet løber tørt på min telefon?

Du vil altid kunne have en nøglebrik som backup, som stadig vil være nødvendig for at åbne hoveddøren til din egen lejlighed.

Hvad sker der, hvis der er strømafbrydelse i ejendommen?

Så fungerer adgangssystemet ikke længere, og indgangsdøren må åbnes manuelt med en almindelig fysisk nøgle.

Hvad sker der, hvis jeg mister internetforbindelsen?

Brugerrettighederne ligger downloadet og krypteret på din smartphone, så du stadig kan komme sikkert ind selv uden internetadgang.

Hvilken teknologi skal min smartphone have for at kunne åbne døren?

Der anvendes en almindelig trådløs Bluetooth-forbindelse, og alle data er beskyttet ved kryptering med høj sikkerhed for at gøre systemet lige så sikkert som digital banking. Det er en teknologi, som ligner den, der f.eks. anvendes til Volvos mobilnøgler.

Hvad er Bluetooth?

Bluetooth er en global trådløs standard, der bruges til at forbinde enheder med hinanden trådløst. F.eks. anvendes Bluetooth til håndfri systemer i biler og i trådløse højttalere/hovedtelefoner.

Hvad skyldes den korte forsinkelse, når man åbner døren med en smartphone?

Den normale åbningstid varierer mellem 0,5 og 2 sekunder. Åbningstiderne påvirkes af den enkelte telefon, softwaren, telefonmodellen og antallet af apps, der kører i baggrunden.

Kan der integreres flere elevatorer i systemet?

Ja, vores system kan håndtere op til tre elevatorer i samme gruppe. Systemet anmoder nærmeste ledige elevator om at hente beboerne.

Kan jeg integrere et tredjepartssystem til bygningsautomatisering og fjernovervågning?

Vores løsning har fri I/O, hvilket f.eks. omfatter kontrol af dørbelysningen. Softwareindstillingerne skal vurderes fra tilfælde til tilfælde, så dette indgår ikke i KONEs standardtilbud.

Hvorfor kan vi ikke få en fingeraftrykslæser i stedet?

At have flere brugere til samme læser vil kræve et stort strømforbrug. Aflæsning af fingeraftryk vil derfor gøre systemet upålideligt, hvilket kan forårsage frustration. Den fingeraftryksgenkendelse, der findes i moderne smartphones, er normalt tilpasset en til to brugere og fungerer derfor godt i denne forbindelse. Som en ekstra sikkerhedsforanstaltning kan brugerne åbne døren med deres smartphones, hvilket igen kræver brugerens fingeraftryk eller pinkode.

Databeskyttelse?

KONE har en intern fortrolighedspolitik, og vi har forpligtet os til at anvende denne ud over den gældende lovgivning. Vi respekterer privatlivets fred og har fra begyndelsen af systemudviklingen taget hensyn til relaterede principper og forpligtelser til databeskyttelse. Vi har eksempelvis designet vores system, så brugeroplysningerne så vidt muligt behandles anonymt og ikke opbevares i længere tid end nødvendigt. Produktet indsamler ikke flere data end nødvendigt for formålet (f.eks. telefonnumre og e-mailadresser), og adgangsrettighederne er stærkt begrænsede.

Hvem kontakter jeg i tilfælde af problemer?

Hvis det gælder brugerrettigheder, skal du kontakte den person, der administrerer ejendommens system (f.eks. ejendomsadministratoren). Yderligere hjælp til systemet eller applikationerne findes på vores hjælpesider på KONEs websted.

Kan jeg bestille flere nøglebrikker, hvis en håndværker f.eks. mister den?

Ja, nye nøglebrikker kan bestilles via ejendomsadministratoren.

Kan jeg tilpasse indstillingerne for at gøre dem personlige?

Du kan indstille og personliggøre den tid, det tager at gå fra hoveddøren til elevatoren, da vi ved, at mennesker bevæger sig i forskelligt tempo. Derudover kan du tilpasse elevatorens afhentningsfunktion efter dine ønsker, f.eks. ingen automatisk afhentning, elevatoren kører til stueetagen, elevatoren kører til stueetagen og en forudindstillet etage, som du ønsker at køre til (sidstnævnte kan indstilles manuelt af brugeren).

Skal hoveddøren til bygningen udskiftes?

Ikke nødvendigvis, men der skal muligvis installeres et elektrisk strejkesystem. Dette er allerede installeret i mange hoveddøre. Hvis din bygning har en pinkode eller et kommunikationssystem tilsluttet døren, er der sandsynligvis allerede installeret et elektrisk strejkesystem.

Hvordan sikrer KONE, at produkterne og tjenesterne er digitalt sikre?

Sikkerheden er meget vigtig for KONE, og derfor søger KONE for at alle vores produkter og systemer har et højt sikkerhedsniveau. KONEs IoT-platform ejes og styres af IBM, hvilket betyder, at sikkerhedsrutinerne for IBM's netværk og infrastruktur også gælder denne platform. Forbindelsen mellem KONEs produkter håndteres af et privat netværk hos KONEs telekommunikationspartner, og al kommunikation er krypteret. KONEs onlineprodukter er i overensstemmelse med Assurance Level 4 sikkerhed (ISO/IES 15408), hvilket betyder, at produkterne udvikles, testes og revideres metodisk. Det er en kontinuerlig proces at sikre det højeste sikkerhedsniveau, som indebærer, at KONE foretager løbende vedligeholdelsesarbejde i form af f.eks. scanning af sårbarhed, automatisk patch-håndtering og sikkerhedstest.

Luk

UDFYLD DINE KONTAKTOPLYSNINGER

Vær opmærksom på, at vi indsamler dine personoplysninger, når du indsender denne formular. Hvis du vil vide mere om vores behandling af personoplysninger, kan du læse vores Fortrolighedspolitik.
Luk

Tak for din henvendelse.

Vi vender snart tilbage.

Indtil da kan du læse mere på kone.dk.

Du kan også downloade en udskriftsvenlig brochure.

Fortæl din ejendomsadministrator, -ejer, bestyrelse eller nabo om vores løsning.

Vær opmærksom på, at vi indsamler dine personoplysninger, når du indsender denne formular. Hvis du vil vide mere om vores behandling af personoplysninger, kan du læse vores Fortrolighedspolitik.